Kunder

Vingaraget
Utmaning: Vinimportören Vinunic behövde ett format för att sälja trendiga, biodynamiska viner i småpartier.
Vår lösning: Vingaraget, ett eget universum som riktar sig mot vinintresserade storstadsbor mellan 30 och 60. Med opolerad logotyp och illustrationer av konstnären. Medieslag: Sajt, Instagram, Facebook, och nyhetsbrev.

Hufvudstaden
Utmaning: Fastighetsbolaget Hufvudstaden ville etablera varumärket Bibliotekstan som ett shoppingområde av hög internationell klass.
Lösning: En redaktionell värld som matchade de exklusiva butikerna i området. Modemagasin, influencer-samarbeten, filmer och Instagram.
Resultat: Bibliotekstan idag ett välkänt begrepp bland stockholmare.

SvD Mat & Dryck
Utmaning: Svenska Dagbladet ville stärka sin mat- och dryckesjournalistik i alla kanaler.
Vår lösning: SvD Mat & Dryck – en inspirerande redaktionell värld, med en tryckt fredagsbilaga, ett Instagramkonto, två nyhetsbrev och en egen vertikal om mat och dryck på svd.se.

SvD Perfect Guide
Utmaning: För tio år sedan behövde Svenska Dagbladet en produkt för att locka fler prenumeranter och skapa nya annonsaffärer.
Vår lösning: SvD Perfect Guide, ett eget livsstilsuniversum – med glossy magasin, sajt, nyhetsbrev, sociala medier, podcasts.
Resultat: SPG är ett av Sveriges ledande livsstilsmedier och når över 400 000 läsare varje vecka.

Tegnér & Son
Utmaning: Vinimportören Tegnér & Son ville visa på sin långa erfarenhet av vinhandlande.
Vår lösning: Den snygga coffee table-boken Tegnér & Son – svensk dryckestradition sedan 1880. Med artiklar som vi därefter anpassas till sociala medier och publicerar på sajt och via Facebook.